Vi ställer ut!! FYNDA mina original!

Det här inlägget hette från början "Inför Stockholms Internationella Seriefestival 2017: Del 2 - Utställning!" men äsch, jag fick aldrig tid att blogga då så det kommer nu istället!

Jag är en av nio tecknare som ställer ut på Galleri Riddaren och vi vill att DU ska komma!


Jag säljer sällan original, men det här är ett tillfälle då jag gör det! Och sicket tillfälle! I sällskap av åtta andra tecknare. Vi hade vårt vernissage på Seriefestivalens fredag, och jag måste säga att det blev en himla mysig tillställning.


Det kanske syns på bilden att vi ligger i Gamla Stan, Stockholm. Närmare bestämt Köpmanbrinken 8. Om ni vill ha ett landmärke att navigera efter ligger vi precis vid replikan av Sankt Göran och draken! Galleri Riddaren! Kom in kom in!

Dels säljer jag ett gäng inktobers, stadsmiljöer och snygga tuschteckningar. Några finner du redan inramade och klara att tas hem för att hängas på väggen. Andra kommer du hitta i original till ett lite billigare pris i min mapp.


Okej, vad för typ av original kan du köpa? Jag nämnde inktobers, för att se samtliga, gå in [här]. Alla är med utom fanarten och inktobern på min lillebror, som är bortskänkt. Men det är ett helt gäng, och bland dem t.ex. en bunt Stockholmsvyer, om man gillar sånt.




Samt kanske en katt eller en regnflicka om man föredrar det?




Jag har även med en bunt tusch- och promarker-original av vårblommor och poserande personer.


Originalen finns inramade på plats och kostar 900 kr styck, men om man inte har råd med det säljer jag även vykortsversioner av dem för 25 kr styck. Förutom Tussilagon som inte kom med i trycket av någon anledning. Så hon är unik.

Folk som läst mina serier i Kamratposten har en unik chans att köpa tre original från den, varav ett av originalen finns inramat tillsammans med den färdiga varianten. Samtliga har priser som inte går till mig utan till Röda Korsets arbete med människor på flykt. Jag hoppas att mina tecknade barn kan hjälpa riktiga barn att återförenas med sina föräldrar. (Om du inte har råd med originalen, men vill stödja Röda Korsets arbete ändå, hittar du hur [här])

 Originalen jag säljer är till serien "Förbannelsen" (KP nr 9/2016) och "Halloweenfesten" (KP nr 16/2016) samt till julkortet jag skickade ut 2015. Julkortet såg ut [såhär] i färdig form, men tuschoriginalet är inte mindre detaljerat för det.
Jag säljer föresten även originalet till [mitt förra julkort], fast då pengarna går till [Regnbågsfonden].

Foto av Elin Jansson.
Annars är nog den största "One-time-only"-upplevelsen min installation "Brevspår" som berättar om min och Liams resa genom Europa. Installationen består av sex inramade seriesidor, InterRail-kartan vi använde genom resan, och samtliga vykort jag tecknade varje dag och postade hem. Ni kan följa hela vår resa. Jag har satt ett löjligt högt pris på verket då jag önskar behålla det. OM någon mot förmodan skulle köpa det hade det i alla fall hållit mig vid liv i mer än tre månader.

Du behöver inte lägga snuskigt mycket pengar på mig, om jag bara lyckas sälja en enda tavla har jag tjänat igen lokalavgiften. Så om du vill stötta mitt tecknande, OCH få något fint på väggen, är det här din chans!

Sedan är det inte bara jag som ställer ut, jag har sällskap av en rad grymt skickliga tecknare!

  • Jenny Berggrund
  • Ainur Elmgren
  • Randi Johansson
  • Tomas Antila
  • Lisa Medin
  • Jenny Hannula
  • Stina Lövkvist
  • Tinet Elmgren

Ni hittar oss som sagt på Köpmanbrinken 8, och nu är det BARA TVÅ DAGAR KVAR!
Allra sista chansen har ni såklart på vårar finissage, som hålls 17.00 - 19.00 på torsdag. Då bjuder vi även på bubbel och äppelmust.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar