Anima-figurer med ca 6-8 år emellan

Jag har försökt bli bättre på tuschting och färgläggning och kom runt oktober förra året på att det kanske vore kul att försöka göra Anima-figurerna som jag hade tecknat dem med min nuvarande stil. Precis som hela Anima-projektet var en grej jag gjorde vid sidan om annat blev även detta det. Så häromdagen gjorde jag tillslut Dairii och gick därefter in på min gamla DeviantArt för att se om jag kunde hitta några gamla bilder som liknade de nya lite som motsvarighet.


Vi börjar med Mikaela, seriens huvudperson. En gammal bild och sen den nya då jag lärt mig t.ex. stålstift och anatomi. Jag fick prova något nytt, dels den dramatiska gula skuggan paraplyet kastar samt "regndisig suddig bakgrund". Den här nya bilden blev jag riktigt nöjd med.



Blev inte fullt lika nöjd med Katt. Ser saker jag behöver bli bättre på. Men hon verkar ha det ganska mysigt i alla fall.



Eh, han var också rätt svår att få till. Eller mest hans ansikte, kroppen blev rätt bra, jag verkar även ha lärt mig lite mer hur en skjorta sitter. Minns nu att i tidiga idéstadier skulle han ha vita skjortor hela tiden, som alltid blev nerfläckade av något då Katt skulle freaka ut honom på olika sätt. Varför strök jag det?


Nu blev det roligt igen! Kanske för att jag fick lära mig något nytt. Runt 90-talet var day-for-night rätt vanligt, det är alltså när man ska ha en nattscen i film men ens kamera är för dålig för att filma på natten. Så man filmar på dagen och lägger på tusen blåfilter för att ge intryck av att det utspelar sig på natten. Ett bra exempel på detta är musikvideon till "Total Eclipse of the heart". Så jag studerade den och ett gäng andra exempel och gjorde sedan den nya Zako här ovanför. Jag gillar hennes ansikte här lite extra mycket, för hon påminner mig om min förra sambo, Janetta.



 Och så Dairii! Henne såg jag fram emot att teckna. När jag designade de här figurerna hade jag en tanke om att de skulle ha olika kroppstyper allihopa. (Jag var jävligt dålig på att rita det, tränar fortfarande på det) Så det var roligt att utmana mig själv med muskler! Ser nu att jag glömde att Dairii ska ha ett brunt och ett blått öga. Oh well, i övrigt nöjd. Jag lade till lite grejs, som en stör-genom-hjärtat-tatuering. hehehe

Jag brukar inte våga göra såna här "gammal bild mot ny version"-grejer, men det här var rätt skoj.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kroki (människor)

45 anledningar att jag älskar gamla Sailor Moon

Gröna karantänfingrar